Wednesday, November 26, 2008

SUA

** bagi yang menanti ... bersabarlah ... mungkin si dia sedang berada di selekoh ...

Mendengar, musim sejuk berlalu,
Pada suatu masa, suatu ketika, saya terjaga.

Saya memikirkan, saya menanti, saya mengharap,
Masa depan tak terancang pun dengan cara itu.

Cuaca mendung, waktu senja, di luar jendela,
Ada seseorang menanti di masa hadapan.

Ke kiri, ke kanan, ke hadapan,
Kena belok berapa kali, baru cinta akan sampai?

Saya bersua dengan siapa? Bagaimanakah perbualannya?
Orang yang saya tunggu, berada berapa jauh dari sekarang?

Saya terdengar angin, dari LRT dan orang ramai,
Saya beratur, pegang nombor giliran cinta.

Saya terbang ke hadapan, melintasi sebidang lautan masa,
Kita juga selalu terluka dalam cinta,
Saya memerhatikan jalan, laluan ke mimpi adalah sempit.

Saya bersua dengan kamu, merupakan insiden yang paling indah,
Pasti suatu hari, teka-teki saya akan terjawab.

No comments: