Monday, November 10, 2008

KALAU SAYA LEPASKAN KAMU PERGI

** kalau tiada keberanian, kita akan cari jalan keluar mudah ...

Telah berkali-kali,
Masa berlalu pergi,
Saya tak dapat keluarkan kamu dari minda ini,
Tak ada orang tahu,
Saya sembunyikan,
Saya terus mencari,
Tapi saya gagal.
Harap saya ada keberanian,
Membuat kamu tahu.
Saya tak pernah rasa begitu banyak cinta.

Sekali lagi saya fikirkan,
Mengambil jalan mudah untuk keluar.

Tapi kalau saya lepaskan kamu pergi,
Saya tak akan tahu,
Bagaimanakah hidup saya ...
Memeluk kamu dengan rapat.
Adakah saya akan dapat lihat,
Kamu senyum kepada saya?

Bagaimana saya akan tahu,
Kalau saya lepaskan kamu pergi?

Bermalam-malam,
Saya dengar diri saya berkata,
Kenapa perasaan ini tidak boleh pudar.

Tak ada orang seperti kamu,
Awak berkata kepada hati saya,
Sungguh kesian, kita terpisah terlalu jauh.

Saya terlalu malu untuk bertanya,
Terlalu bangga untuk gagal,
Lambat-laun,
Saya kena pilih juga.
Sekali lagi,
Saya fikirkan,
Untuk mengambil jalan mudah keluar...

No comments: