Friday, November 21, 2008

JANGAN INGAT LELAKI TAK MENANGIS

** jika dikenang kembali ... hati masih rasa pedih, walaupun sudah bertahun ia berlalu ...

Saya berdoa untuk kamu,
Walaupun sudahpun dijelaskan.
Cinta kita tidak begitu bijak,
Kita bercinta macam orang bodoh,
Usaha kita selama ini,
Kenapa boleh berakhir begitu saja?
Lepaskan beban yang berat,
Hanya untuk mencari kembali kesepian yang bebas.

Sepanjang perjalanan ini,
Kita lalui dengan begitu payah.
Setiap langkah,
Berbaloi bagi saya untuk kenang.

Kebaikan kamu akan saya ingat,
Walaupun kita dah menjadi orang asing.
Tak mengaku kalah,
Tak akan mudah menitiskan air mata.
Kegembiraan yang kamu beri,
Kepuasan yang kamu beri,
Saya sanggup buat apa saja.

Tak mengaku kalah,
Jangan ingat lelaki tidak menangis.
Kegembiraan yang kamu bawa pergi,
Kepuasan yang kamu bawa pergi,
Air mata masin bercampur pedih.

Saya tak ambil kisah ...

No comments: