Saturday, November 8, 2008

APA KHABAR?

** masih ingat lagi cinta pertama? Kekasih-kekasih lama, apa khabar ...

Cinta kita dulu,
Sukar faham bagai embun,
Kita benar-benar telah bercinta.

Namun segalanya berlaku seperti jangkaan mereka ...
ia berakhir begitu saja.
Kita harungi pelbagai rintangan,
Tiada orang tahu.

Kalau di dalam keramaian,
... kita bertemu kembali,
Saya masih ingat kita pernah bersama,
Saya akan cuba,
... cari satu tajuk yang telah lama kita lupa.
Bersemuka begini,
... dapatkah merapatkan jarak kita?

Apa yang saya risaukan ialah,
... apa yang telah kamu lakukan selepas kita berpisah.
Segala yang saya ingin tahu,
... semua tidak sesuai diketahui dengan kedudukan saya kini.

Apa khabar?
Apa Khabar?
Melihat mata kamu, dan senyum kamu masih seperti dulu,
... ada kesedihan tersembunyi di dalam hati kamu.
Akhirnya saya berkata,
Apa khabar?
...

1 comment:

cik dina said...

amboii..blog yang penuh dengan madah2 puitis..sentimental jiwannya..