Sunday, November 9, 2008

JAKET

** cinta adalah pengorbanan semata-mata ...?

Saya sepatutnya sedar dari awal lagi,
Itu adalah keperluan semasa kamu semata-mata,
Dah biasa dengan bau kamu,
Menghalang angin menjadi kebanggaan saya.

Setiap degupan jantung,
Dah mula tak dapat dihitung,
Apakah balasan kepada saya ...
Adalah menemani kamu di dakapan dia?

Menjadi jaket kamu,
Hanya berlegar pada luaran kamu ...
Melihat kamu bermanja dengan dia,
Memang lucu, kerana saya tak berhak untuk berkira.

Menjadi jaket kamu,
Memeluk tapi tidak dipeluk,
Siapa saya ini, adakah kamu tahu?
Kenapa suka-suka pakai dan tukar?

Saya memiliki apa?
Jawapannya dah lama saya tahu,
Saya dah tahu menangis dan ketawa.

Kenapa tak dengar nasihat?
Kenapa tidak diingini?
Masih berkhidmat untuk kamu ...
Adakah boleh jadi gila?

No comments: