Friday, November 14, 2008

PENANTIAN TERAKHIR


** ketahuilah, membisu itu sebenarnya telah memberikan jawapannya ...

Awak... akhirnya tak muncul juga,
Menunggu hingga ke saat akhir ini,
Rasanya saya dah faham perasaan awak.

Maka saya mula datang ke mini bar ini,
Bersendirian,
Namun, samada pada saat ini,
Awak datang atau tidak,
Dah tak ada kaitan dengan penantian.
Akhirnya awak tak datang juga.
Tak dapat tidak hati ini ada juga sedikit rasa sedih.

Dah lapan tahun da agaknya,
Awak masih awak lagi ke?
Kata nak lihat kamu,
Sebenarnya hanya nak tahu,
Kamu apa khabar? Bahagia tak?
Sebab awak tetap adalah cinta pertama saya.

Dah hujan,
Hujan di musim sejuk,
Dengar pun dah rasa sejuk.

Minumlah segelas lagi,
Tapi apa yang diminum,
Semua menjadi kenangan,
Semuanya berenang dalam hati saya.

Tahun itu kalau kita tak berpisah,
Tak tahu adakah kita masih lagi bercinta.

Hidup tak boleh diandai
Tak boleh juga diulang,
Mungkin,
Mungkin... takdir begini adalah yang terbaik.
Malam dah jauh,
Saya perlu beredar dari sini,
Segala keremajaan, kebencian, dan cinta kita,
Juga perlu pergi,
Dan penantian malam ini,
Adalah penantian yang terakhir dalam hidup kita.
Tak muncul pun bagus juga ....
Benar,
Tak muncul pun bagus juga ...

No comments: