Monday, October 26, 2009

TIADA LAGI ...

Suatu hari aku sedang memilih gambar untuk dicuci. Dah lama tak cuci gambar. 3, 4 tahun! Ya la, sekarang ni semua digital, nak tengok gambar buka je komputer.
Hari ini aku nekad nak pilih gambar-gambar terbaik untuk dicuci. Maka gambar2 yang telah bertahun-tahun pun dapatlah saya lihat semula.
Ini ada satu set gambar di tempat kerja, labih kurang 5 tahun dah lamanya. Kebanyakan rakan2 karib dalam gambar telah berpindah, jauh mahupun dekat, dalam mahupun luar negeri. Tempat kerja pun dah lama berubah.
Sedang aku mengelamun mengenang rakan-rakan lama ini, orang sebelah sibuk nak buka lagu. Ya, lagu best, 'Tiada Lagi' - Amy search.
Sedang sedih melayan potret lama, dilayang pula dengan lagu sedih, aku hampir melelehkan air mata.
Banyak sangat kenangan pahit manis bersama mereka. Sama-sama merantau jauh dari kampong halaman. Bertemu, berkenalan, menjadi rapat, berpisah, dan kini hanya memori yang menemani kami semua.
Semoga mereka hidup bahagia dengan kehidupan sekarang. Semoga dapat berjumpa lagi, insyaallah.

No comments: