Tuesday, December 2, 2008

SELEPAS KAMU TUTUP PINTU

** berapa lama diperlukan untuk melupakan kamu ...

Selepas kamu menutup pintu,
Saya tak dapat dengar tangisan diri ini lagi,
Sehingga waktu malam menjelma dengan senyap,
Baru saya sedar masa tak pernah pun berhenti.

Dalam kekosongan yang kamu tinggalkan itu,
Saya tak tahu nak diganti dengan apa,
Sehingga saya dapat belajar menjaga diri,
Baru saya sedar diri ini tidaklah begitu memerlukan kamu.

Saya ingatkan kamu dah bawa pergi segalanya,
Saya ingatkan segalanya dah berlalu,
Saya hanya berdoa untuk diri ini,
Saya hanya boleh berdoa untuk diri ini,
Supaya ... diri ini tidak lagi terjebak dalam mimpi ngeri.

Pada suatu ketika,
saya sering terjaga dan tertidur ...
... dalam mimpi ngeri.
Saya tak dapat lagi menenangkan diri ini,
Sehingga air mata mulai mengalir,
Baru saya tahu diri ini tak pernah lupa...

No comments: